Kontakt
Öppettider:
Mån – Fre 08:00-16:30
Lunch 11:00-12:00
Telefontid: Tis-Tor 12:30-16:30
Telefonnummer: 070-680 52 60 (Int. +46 70 680 52 60)
Email: jonasbakaxel@gmail.com
Bakaxeldelar i Gävle AB
Kryddstigen 18
80292 Gävle
0706805260
Sweden
Organisationsnummer: 559239-1857
Priser och betalning
Priset för varje vara anges inklusive moms. I kundvagnen ser du det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Bakaxeldelar har Swish, vårt swishnummer är Swishnummer:123-251 04 51 , ange ditt fakturanummer.
Vi reserverar oss för ev. felskrivningar och ändringar i priser/tillgänglighet för de produkter som beskrivs på hemsidan.
Produktbilderna som visas på hemsidan kan i vissa fall skilja sig från den faktiska produktens utseende.
Alla priser är angivna i svenska kronor och inklusive 25% moms.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.Special beställda / tillverkade produktert är det ingen ångerrätt på.
Om varan beställts som efterkrav (betalning vid mottagandet) måste varan lösas ut av dig innan du anmäler att du ångrar ditt köp. Ej utlösta paket debiteras enligt Ej uthämtade paket nedan.
Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Vid retur skall varan vara i väsentligt oförändrat skick.Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Du returnerar vara enligt Returer nedan.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person-/företagsuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Leveranser
Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar om inget annat angivits för produkten.
Leveranstid på USA beställningar, på delar som vi inte har i lager är ca 7-10 dagar.
Leveranshinder står kunden/företaget för. DHL HOME DELIVERY, DHL PAKET, DHL PALL, DHL STYCKE, DHL PARTI
12.4.5 Leveranshinder
Merkostnader uppstår och avgift debiteras fraktbetalaren om DHL ej kan slutföra uppdraget beroende på exempelvis:
• Mottagaren inte varit anträffbar på angiven leveransadress
• Mottagaren inte betalar av uppdragsgivaren angivet efterkravsbelopp
• Erforderliga hjälpmedel saknas för lossning
• Tillfarten till mottagningsplatsen inte är fri
• Omlastning till följd av lokala trafikföreskrifter eller begränsad framkomlighet
• För sändningar där krav på legitimationskontroll ej kan uppfyllas av mottagaren.
Ej uthämtade paket
Har du valt eftekrav som fraktsätt finns dina varor kvar på posten/utlämningsstället under upp till fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt samt utöver detta en expeditionsavgift och hanteringsavgift (för närvarande 300 kr).
Garantier
För varor som säljs via bakaxeldelar gäller 1 års garanti med undantag för förbrukningsvaror eller delar för tävlingsbruk / race / trimmade bilar som inte omfattas av någon garanti.
Returer
Vid retur av vara, så ska man ta kontakt med oss via mail eller telefon, för att det ska gå så smidigt som möjligt vid återbetalning eller ny vara.
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Vi mottager endast Posten företagspaket eller annan tjänst med utkörning till Bakaxeldelar Kryddstigen 18 802 92, Gävle. Om vi får åka och hämta det hos ombud debiteras 200kr.
Vi skickar ersättningsvara eller utför återbetalning först efter att vi mottagit och kontrollerat returnerad vara.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.’
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.